zondag 24 mei 2009

Europa-tour - Antwoord 2 - Spanje



In Barcelona ontmoetten Wouter en Marijke vorige week Iban Rabasa - de secretaris Internationale Relaties van de Unió de Joves.

Marijke: Iban, wanneer viert men hier in Catalonië de nationale feestdag?

Iban Rabasa: Hallo Marilyn, de beste wensen van uit Catalonië, vanuit Barcelona. Eerst en vooral wil ik zeggen dat er achter mij een monument staat dat onze nationaliteit viert. Wij vieren dat op 11 september, dat ons herinnert aan de dag dat wij onze onafhankelijkheid verloren tegen de Spaanse troepen. Wij komen hier tezamen de avond daarvoor – de avond van 10 september. Er worden dan politieke speeches gegeven waarin wij de martelaren herdenken die hun leven gaven voor hun vrijheid, de vrijheid van het land. En dat herinneren we elk jaar.






Persoonlijke boodschap van Iban Rabasa voor Marilyn:
Hallo Marilyn, ik ben Iban Rabasa uit Barcelona van de Catalaanse Christendemocraten. Eerst en vooral wil ik jou – in naam van mijn organisatie het beste wensen met uw campagne. Ikzelf ben ook een jonge kandidaat voor de Europese verkiezingen hier. Voor mijn organisatie de Unió de Joves is de deelname van jongeren aan de Europese verkiezingen de echte sleutel tot succes in de toekomst en tot het sensibiliseren van mensen dat wij Europeanen zijn. Actueel ligt Europa onder vuur. De factor die tégen de Europese identiteit speelt is het gebrek aan kennis over wie wij (Europeanen) eigenlijk zijn. Wij denken dat wij dit tegengaan door het steunen van jongeren in hun deelname aan de Europese politiek, het zetelen in het Europese Parlement of in de Europese Instellingen. Een actieve rol opnemen: dat is de te bewandelen weg. Wij jonge mensen hebben voor onszelf te beslissen wat het beste is voor onze toekomst.
Daarom wens ik jou van harte en in naam van mijn organisatie de Unió de Joves alle steun toe! Wij hopen je in het Europese Parlement terug te zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank u voor uw reactie!