zondag 17 mei 2009

StemMarilyn.eu online!

Hallo,
Gisteren werd de eerste definitieve versie van het "serious game" StemMarilyn.eu online geplaatst (met nog enkele schoonheidsfoutjes, maar die zullen weldra verleden tijd zijn).

De speler van StemMarilyn.eu kruipt als het ware in mijn huid en dient stemmen te verzamelen. Het uiteindelijke doel is het Europees Parlement.

Kiezers overtuig je door je kunde en kennis ter zake - zo dien je de verschillende Europese beleidsdomeinen goed te beheersen, moet je het politieke landschap kunnen inschatten en is enige geografische kennis vereist... Soms verloopt een verkiezingscampagne niet zonder slag of stoot en wordt je al eens 'beklad' of kom je de verkeerde personen tegen.

Op het einde van de campagne - bij het bereiken van het Europees Parlement - kan je zien hoeveel stemmen je voor mij verzameld hebt. De beste campagnemedewerkers of de topscoorders krijgen van mij een persoonlijke rondleiding in de Europese Instellingen in Brussel.



Doorheen het spel wordt je soms geconfronteerd met een moeilijke kwestie over Europa. Daarom zal ik op deze blog op geregelde tijdstippen informatie voorzien.
Op woensdag 13 mei vertrokken 2 jong-CD&V'ers voor een tocht van drie weken doorheen Europa. Ik zal hen op geregelde tijdstippen een vraag voorleggen, die zij dan ter plekke met de juiste mensen zullen oplossen.
Ik wens jullie veel (leerrijk) plezier met dit spel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank u voor uw reactie!